Diagnostyka Suzuki DR-Z 400SM na hamowni


Diagnostyka Suzuki DR-Z 400SM na hamowni

 

Jak ważne jest poprawne ustawienie zasilania silnika paliwem doskonale wie właściciel Suzuki DR-Z 400SM, rocznik 2005. Zimą motocykl przeszedł kompletną przebudowę silnika podczas której dokonano wymiany m.in. wałków rozrządu i gaźnika – na wyczynowy Keihin FCR39MX.

 

Celem badania motocykla na hamowni było ustalenie czy parametry mieszanki paliwowo powietrznej są prawidłowe.

Podczas testów (wykresy prezentujemy poniżej) okazało się, że dla najczęściej używanych pozycji przepustnicy (40% i 80%) AFR jest na właściwym poziomie. Jednocześnie stwierdzono, że mieszanka jest zbyt bogata przy pełnym otwarciu gazu. Wykonano zatem dodatkowy pomiar z otwartym airboxem co miało za zadanie zubożyć nieco mieszankę. Uzyskany efekt spełnił oczekiwania – AFR zmienił się z 12 na 13 a moc maksymalna wzrosła o ok. 2KM (4,5%).

Badanie doskonale ilustruje zależność między poprawnym składem mieszanki paliwowo-powietrznej a osiągami i sprawnością silnika. Dodatkowo na wykresach stwierdzić można poprawne działanie pompki przyspieszacza pracującej w gaźniku Keihin FCR39MX.

 

Jeśli zatem chcesz aby silnik pracował optymalnie i generował maksimum mocy zapraszamy na strojenie silnika!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *