Dwa Ducati 1199 Panigale na naszej hamowni – czy tuning się opłacił?

Dwa Ducati 1199 Panigale na naszej hamowni – czy tuning się opłacił?


W ostatnich dniach mieliśmy okazję testować na naszej hamowni dwa motocykle Ducati 1199 Panigale z rocznika 2013.

Pierwszy motocykl jest zupełnie seryjny – bez przeróbek i modyfikacji. Taki, jaki wyjechał z fabryki. Na hamowni wylegitymował się słuszną mocą 190 KM na sprzęgle. Poniżej prezentujemy wykres mocy i momentu obrotowego.

W drugiej kolejności na hamowni stanął motocykl z modyfikacjami w postaci: pełny układ wydechowy Termignoni oraz moduł tuningowy Rapid Bike Racing. RapidBike RacingW tej konfiguracji zmierzyliśmy ponad 201 KM! Poniżej prezentujemy przebiegi krzywych momentu obrotowego i mocy.


Ostatni wykres, który chcemy pokazać to porównanie obu motocykli. Widać zupełnie inną charakterystykę mocy w motocyklu zmodyfikowanym. Ten fakt nie dziwi, gdyż na torze używany jest zazwyczaj górny zakres obrotów. Zdecydowanie mocniejsza góra z pewnością poprawi wyjścia z zakrętów oraz prędkość maksymalną.

Odpowiedź na tytułowe pytanie „Czy tuning się opłacił?” jest tylko jedna: TAK!

Motocykle do testów dostarczyła firma

ducati-torun-logo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarze “Dwa Ducati 1199 Panigale na naszej hamowni – czy tuning się opłacił?”